وزیر راه:
وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز نظام تحریم در هیچ قطعه‌ای از تاریخ برای هیچ کشوری این‌گونه رقم نخورده که به‌صورت موزاییکی و مویرگی در همه شریان‌ها نفوذ کند، هدف آن‌ها این است که مقبولیت نظام جمهوری اسلامی را صفر کنند.
کد خبر: ۸۰۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰ 19 December 2019

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، محمد اسلامی به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل و روز راهدار با حضور در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: آن چیزی که حدیث وصل همه ماست ایمان و عشق به خدمت و تلاش برای عزت و اقتدار کشور است؛ شهدا اگر رفتند و جان خودشان را تقدیم کردند برای اینکه پرچم انقلاب اسلامی در اهتزاز باشد و عزتی که بایسته و شایسته ملت ایران هست را ما به دست بیاوریم و آن را حفظ کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پیروزی در دفاع مقدس با آن جنگ نابرابر ثمره همین عشق و ایمان است و ما الان هم با تحریم‌های انجام شده نمی‌خواهیم سلطه آمریکا را بپذیریم؛ تحریم هستیم چون سلطه و استکبار را نمی‌پذیریم و هزینه‌ای سنگین برای آن پرداخت کردیم اما دستاوردهای عظیمی به دست آورده‌ایم.

وی با اشاره به اهداف استکبار جهانی گفت: امروز نظام تحریم  در هیچ قطعه‌ای از تاریخ برای هیچ کشوری این‌گونه رقم نخورده که به‌صورت موزاییکی و مویرگی در همه شریان‌ها نفوذ کند، هدف آن‌ها این است که مقبولیت نظام جمهوری اسلامی را صفر کنند.

اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین در شرایط دفاع مقدس همه از جان و مال ایثار کردند برای اینکه کشور را در برابر تهاجم حفظ کنند و از ارزش‌های انقلاب دفاع نمایند؛ امروز هم که جنگ اقتصادی هست همه باید پیکره واحد و بخش لاینفک بنیه‌ی دفاعی و در کنار آن بنیه‌ی اقتصادی، صنعتی و تولیدی را ایجاد کنند و این پیکره واحده هر جا نقصی داشته باشد همان نقطه‌ضعف و تهاجم اثربخش استکبار خواهد شد، چرا که دشمن قرارداد به قرارداد و معامله به معامله نفوذ می‌کند و انگیزه آن‌ها تحصیل مال است و شعار صریح آمریکا هم همین است و منافعشان در جهان جغرافیا ندارد و برای رسیدن به منافع حداکثری خود از منافع دیگر کشورها همچون عربستان سعودی که گاو شیرده آن‌ها شده استفاده می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: ما با این‌چنین پیکره‌ای مواجه هستیم  که با درایت و هدایت مقام معظم رهبری مسیر را خیلی خوب طی کرده‌ایم و قابل قیاس با سال‌های قبل نیستیم به لحاظ قدرت، تکنولوژیک، انسانی و صنعتی پیشرفت داشته‌ایم.

وی  اظهار داشت: وزارتخانه راه و شهرسازی مستقیم با زندگی مردم در ارتباط است و ما حق نداریم در وظایف خود کوتاهی کنیم و باید از ظرفیت‌ها، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و نهادهای مردم نهاد که می‌توانند به عنوان نماینده یک قشر مشخص باشند استفاده کنیم؛ نوع نگاه ما و رویکرد ما حل مسئله است، رویکرد توسعه اقتدار نیست، رویکرد اقتدار ملی است و اصل هماهنگی و تعامل است.

اسلامی ادامه داد: پروژه‌های زیرساختی ما باید توسعه پیدا کند و در این راستا باید از منابع غیردولتی و از سایر منابع شناسایی شده استفاده کرد؛ ما در شرایطی هستیم که مطالبات متنوع و زیاد است و از طرفی جریانی فکری هم هست که می‌خواهد دولت را ناکارآمد و بی تعهد جلوه دهد درصورتی که به هیچ وجه این‌گونه نیست و باید شرایط کشور توسط همه درک شود و در این وضعیت بایستی منابع درآمد ملی خود را حتماً دنبال کنیم تا اقتصاد خود را بر مبنای ارزش افزوده که از کار و تلاش و فناوری به دست می‌آید ایجاد کنیم و اقتصادی زنده و شکوفا داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان بیان داشت: منافع ما برای ما اصل است و همه شرکت‌ها و ناوگان‌های حمل و نقلی و در بخش‌های مختلف همچون مسکن و شهرسازی باید منافع مردم را در نظر داشته باشیم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :